Baturraden op naar Santos - Reisverslag uit Brobahanampel, Indonesië van Suus T - WaarBenJij.nu Baturraden op naar Santos - Reisverslag uit Brobahanampel, Indonesië van Suus T - WaarBenJij.nu

Baturraden op naar Santos

Blijf op de hoogte en volg Suus

25 Juli 2015 | Indonesië, Brobahanampel

We zijn donderdag aangekomen bij Santos onze vriend waar we al in Nederland contact mee hebben.
Het is een warm welkom, zeer gastvrij en leuk om bij hem thuis te mogen verblijven .
Na heerlijke thee met emping en pisang goreng gaan we wandelen door de rijstvelden en naar een waterval waar we even zwemmen, tussen de rijstvelden krijgen we een verse kokosnoot die we mogen drinken en eten. S'avonds een heerlijke maaltijd welke is bereid door de vrouw van Santos (zij doet ook catering dus dat zit wel goed). De volgende morgen gewekt door de haan en de brommer van Santos, zij gaan om 5 uur al naar de markt om verse ingrediënten te halen. Om 7 uur opgestaan en na een heerlijk ontbijt van nasi goring of brood, vertrokken we om half 9 voor een tocht. Santos had al een beetje verteld maar in het echt zou het vele malen mooier worden. Eerst met de auto een stuk de berg op. Dit is een nog werkende vulkaan, de Slamet 3434 mtr hoog. Toen de weg ophield gingen we te voet verder. Meteen de eerste highlight, 2 grote ijzeren buizen van een waterkracht centrale. Gebouwd door Nederlanders rond 1917. Totaal samen goed voor 18.000 megawatt. Hierna de jungle in op naar ons eerste doel, een waterval. Na ongeveer een uur lopen over smalle paden en zelfgemaakte trapjes en brugjes kwamen we aan bij de waterval. Deze is 75 meter hoog! Zwemkleding aan en over stenen klimmen om echt bij de waterval te komen. Hoe dichterbij je kwam hoe harder het lawaai en hoe meer waterdruppels er waren. Bij de waterval kijk je omhoog en zie je het water op je afkomen van grote hoogte. Hierna na een bakkie koffie weer een uur lopen naar de volgende bestemming, warmwater bronnen. Onderweg zie je de meest mooier uitzichten, bomen planten en bloemen. Bij de warmwaterbron aangekomen werden we ingesmeerd met zwavel poeder, en kregen we een massage. Hierna onder het warme water de zwavel eraf spoelen en door naar de beroemde 7 warmwater bronnen. Hieruit stroomt water van 50 graden! Toen naar de uitgang waar de chauffeur naartoe was gereden wij dachten auto in en terug, maar er was nog een verrassing. Onderweg hadden Santos zijn zoon en een vriend stiekum allerlei bloemen en bladeren geplukt. Hiervan maakte zij een hele mooie kroon! Dit was letterlijk de kroon op een supermooie dag. Terug bij Santos nog even een massage van een uur, dit was mijn eerste keer dat ik een massage kreeg (Nor) maar zeker voor herhaling vatbaar. Na het douchen weer lekker eten en op naar een rustige nacht. Tot half 5! Toen begon de plaatselijke moskee met het oproepen tot gebed. Leek wel of die man naast om bed stond! Nu waren we klaar wakker en dat was maar goed ook. Plotseling begon alles te trillen / schudden. Een aardbeving!!! Meteen op mijn mobiel gekeken (aardbevings app) en ja hoor een beving van 5,4 bij Java. Op 90km bij ons vandaan. Gelukkig geen schade en tsunami en ook de vulkaan bleef rustig. Na wederom lekker eten moesten wij weer verder. Het was moeilijk om te gaan na zover gastvrijheid van Santos en zijn familie maar toch om 1/2 10 vertrokken. Op weg naar Semarang.

• 25 Juli 2015 - 18:15

Maud:

Mooi om nog een keer te lezen na het al gehoord te hebben.
    Leuk ook dat jij Nor een massage nu zo lekker vindt, das echt genieten he!

jammer dat jullie niet langer bij Santos konden zijn maar er wacht nog zoveel moois.
    Ik ben benieuwd of jullie vandaag de straat van Omaatje hebben gevonden.
    Ik ga het zo ff vragen op de app.

fijne nacht weer en morgen weer nieuwe avonturen!
    xx de vrensjes

• 25 Juli 2015 - 22:17

Diek En Jan:

Hoi lieverds,

Fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie genieten! Leuk om zo op de hoogte te blijven!

Aardbeving effe schrikken, maar viel gelukkig mee.

Knuf voor jullie4,
    Diek en Jan xx

• 26 Juli 2015 - 10:08

De Andere Van T-jes:

Hai lieve T-tjes, mooie en bijzondere avonturen en ontmoetingen. Het is net alsof we er zelf bij zijn op deze manier. We zien het al voor ons....die mooie omgeving bij de watervallen met prachtige flora en uitzichten! Heerlijk die massages! Voor herhaling vatbaar denk ik. We zijn benieuwd naar jullie avontuur in Semarang. Hopelijk zie je daar nog iets van onze roots terug, Villapark of de HBS waar Oma op school heeft gezeten. We reizen weer vrolijk met jullie mee. Gontjeng = achter op de fiets mee rijden. Ik weet niet of je het zo schrijft hoor! Ik ben ook maar een verdwaalde Indo, toch, hahaha! Veel liefs van ons en de kids, de kleine is nog steeds niet helemaal ingedaald. Hij is erg speels... Van wie heeft ie dat toch?! Veel plezier lieverds!
    xxx de van T-tes